Chcete ve svém životě něco změnit a stále říkáte “AŽ”.. ?

  • 0 Comments
  • 02 června 2017

Možná už delší dobu vás napadají myšlenky, že byste nejen chtěli, ale také měli něco ve svém životě změnit. Například v práci si můžete připadat nedocenění, možná jste na prahu syndromu vyhoření, nebo naopak jste natolik vytížení, že nemáte čas na svůj osobní život a odpočinek.

Možná si berete zodpovědnost druhých a necháte si nakládát stále více povinností a těžko se vám říká NE. Možná setrváváte ve vztazích, které vám ubírají energii a vy jen čekáte, že se třeba něco u těch druhých změní. Možná čekáte na příhodný okamžik, a když přemýšlíte o svém životě nebo si o něm povídáte s někým hodně blízkým, začínají vaše věty slovem AŽ.  Jakoby se tato spojka stala “spojnicí” a jakousi magickou pomůckou na cestě za vašimi sny a tužbami.

Kolikrát jste si řekli nebo slyšeli u druhých věty typu: Až dostuduju, až děti vyrostou, až budu mít po dovolené, až si pořídíme byt, až budu mít víc času, až získám více zkušeností, až absolvuju xy seminářů, až, až, až.. A takhle to už možná trvá několik let a trvat ještě bude, pokud se nerozhodnete začít hned a nečekat na dobu, kdy z vašeho pohledu nastane AŽ. Ve výsledku ta doba nikdy nastat nemusí.

Z vlastní zkušenosti vím, že neustálé odkládání toho, co vnímáme jako naši skrytou pravdu, na vhodnější dobu, nikam nevede. Pokud žijeme pouze z představ naší budoucnosti, která je nejistá, nebo se neustále vracíme do minulosti, kterou už změnit nemůžeme, uniká nám podstata našeho života “tady a teď” a my jen stagnujeme.

Jak tedy nastartovat změny, aby byly v souladu s vámi, s vaším vnitřním rádcem?

Vyzkoušejte následující možnosti, které vás mohou dovést k tomu, abyste svůj život začali vnímat jako spokojený a naplněný:

1. Pokud chcete ve svém životě něco změnit, začněte u sebe.
2. Zkoumejte svou  mysl a vnímejte, jak na vaše myšlenky reaguje vaše tělo. Při jakých myšlenkách cítíte radost, klid a harmonii a při jakých strach a obavy? Napište si je a pak o nich v klidu přemýšlejte.
3. Udělejte si pro sebe čas a třeba si napište na kus papíru, co jste v životě dokázali a co byste ještě rádi udělali?
4. Podívejte se na svůj život, jakoby jste se dívali očima člověka, kterého si vážíte, který je vám blízký a má vaši hlubokou úctu a zeptejte se: “Žiji svůj život nebo žiji životy podle toho, jak chtějí ostatní?”
5. Opusťte nepříjemné a bolestné zážitky z minulosti, odpusťte všem, kteří vám ublížili a odpusťte i sami sobě. Nezklamete a neublížíte nikomu, pokud jste v pravdě sami se sebou a říkáte to, co cítíte. Pak to není váš problém, ale očekávání druhých.
6. Netrapte se, co bude, budoucnost je nejistá a jakkoliv logicky můžete odhadnout, kam se vše bude vyvíjet, nikdy nemůžete říct se stoprocentní jistotou, co se bude dít.
7. Začněte po krůčkách věnovat více času sami sobě, budete nabití energií a pohodou, kterou s vámi začnou sdílet i ostatní. Nebojte se udělat první krok z vaší důvěrně známé, komfortní zóny.
8. Naplánujte si pravidelně čas jen sami pro sebe. Ponořte se do nějaké činnosti, která vás baví a naplňuje. Tvořte, pečte, sportujte, zpívejte, studujte, pěstujte květiny, čtěte si, cestujte, zkrátka dělejte to, co vás maximálně baví a naplňuje.
9. Sepište si vaše sny a přání a hledejte cesty, jak si je začít postupně plnit. Zeptejte se sami sebe: Co opravdu chci? Co pro to můžu udělat? Jaké mám možnosti? Kdo mi s tím může pomoci? Komu všemu to prospěje? Překážky existují jen v naší mysli.
10. Buďte vděční za to, co máte tady a teď. Jedině tak může přijít něco dalšího

11. Přejte sobě a přejte i ostatním.