Facebook a podnikání? Dříve jsem ho odmítala, teď mu dávám zelenou

  • 0 Comments
  • 07 září 2015

Když se řekne facebook a sociální sítě, v mnoha lidech tento fenomén moderní doby začne vyvolávat emoce.  Všimněte si, že zpravidla ty negativní. Hned argumentují tím, proč by facebook mít nemohli a jeden z mnoha důvodů je, že jsme vlastně pod stálou kontrolou a schází už jen to, aby nám pod kůži zavedli detekční čip.

Naopak ti, kteří facebook používají a jsou s ním spokojeni, tak se zpravidla nijak veřejně a emotivně nevyjadřují. Jak už to bývá, obecný názor platí ale takový, o kterém se hodně mluví a na kterém se shodne vyjadřující se většina. Nemáte taky někdy takový pocit?

Rozhodla jsem se napsat článek o facebooku, protože i já jsem se mu intenzivně několik let bránila s podobnými, výše zmíněnými argumenty a byla jsem přesvědčená, že tuto službu já nebudu nikdy dobrovolně a z vlastní vůle využívat. Jenže, jak se říká: „Nikdy neříkej nikdy. “ V současné době je pro mě facebook, jako pro průvodkyni osobním rozvojem a kouče, mostem mezi mnou a mými klienty, novými a zajímavými lidmi, zkrátka mostem mezi těmi, se kterými máme, z nějakého důvodu, ujít kus společné cesty.

Když se vrátím do historie mého přístupu k využívání facebooku, byla jsem z pracovních důvodů k založení svého profilu „donucena“ svým bývalým zaměstnavatelem v době, kdy jsem ještě pracovala jako tisková mluvčí. Tehdy jsem si musela zřídit soukromý účet, abych mohla obsluhovat ten firemní. Samozřejmě mě hned napadlo, že si na facebook uvedu pseudonym a nedám si tam za žádnou cenu svoji fotku. Zkrátka jsem chtěla zůstat anonymní.

První zlom nastal ještě tentýž rok, kdy jsme s přítelem odcestovali na Bali a já si najednou uvědomila výhodu facebooku v tom, že mohu sdílet fotografie a zážitky s mými dcerami, i když jsem na druhém konci světa. Postupně se mi začaly odkrývat další a další možnosti toho, jak facebook využít k dobrému účelu, například i k tomu, že jsem se po letech spojila se svými příbuznými v Austrálii.

Facebook pro svou práci

Jako kouč jsem si založila facebook v roce 2013 a k mému překvapení jsem zjistila, jak skvělý to může být nástroj v rámci podnikání a navazování kontaktů se zajímavými lidmi, budoucími kolegy či potencionálními klienty.

V pořadí druhý a velmi zásadní zlom přišel, když jsem si právě a facebooku všimla příspěvků velmi zajímavé, úspěšné a sympatické podnikatelky – Renaty Králové. Velice mě zaujaly její články na blogu, ebooky, z nichž nejvíc právě ten s titulem Jak podnikat na faceboooku.  S chutí jsem četla její denní témata a musím říct, že mě přesvědčila
také její vstřícnost, profesionální a vlídná komunikace, kterou s lidmi vedla a sdílela. Zmíněný ebook jsem si koupila
a byla jsem z něj nadšená, stejně tak jako z konzultací, které jsem s Renatou absolvovala. Je pravdou, že jsem už hodně věcí za ty dva roky práce s facebookem znala, ale přesto jsem objevila nové a velice zajímavé návody, tipy a vychytávky, které Renata doporučuje a o kterých se podrobně v ebooku zmiňuje. Díky práci s facebookem mi velice rychle začali přibývat i noví klienti. Můj názor na využití facebooku se změnil.

Na základě mé zkušenosti je facebook výborným nástrojem právě v oblasti podnikání a domnívám se, že mnoho lidí stále jeho význam nedoceňuje.  Dává možnost nejen dát o sobě vědět, ale v dnešním světě online marketinku
a počítačového propojení, je to jedna z velmi praktických pomůcek, jak dělat svou práci s ještě větší efektivitou.

Možná můj článek vypadá jako bych dělala reklamu facebooku, ale jen sdílím to, co jsem si sama vyzkoušela právě z důvodu předání vám, kteří z nějakého důvodu mají v rámci svého podnikání vůči facebooku nějaký blok.

Ale jak už to bývá, cokoliv nového a revolučního je jednou stranou oslavované, druhou nenáviděné. Je vždy jen na nás, jak s tím naložíme a k jakému účelu pokrok využijeme. Ale to vlastně neříkám nic objevného.